Effectief rekenonderwijs
15681
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15681,bridge-core-3.1.7,qi-blocks-1.2.7,qodef-gutenberg--no-touch,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.4.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.6,vc_responsive
 

EFFECTIEF REKENONDERWIJS OP DE BASISSCHOOL

Volg de officiële teamscholing bij het boek ‘Effectief rekenonderwijs op de basisschool’.

Stel je eigen teamscholing samen op basis van onderstaande modules. Voor een duurzaam resultaat en goede verbinding met de dagelijkse praktijk in de klas, vul je de teamscholing aan met lesobservaties en feedbackgesprekken.

 

1. Visies op rekenonderwijs: realistisch versus traditioneel
Je kunt de verschillen omschrijven tussen realistisch en traditioneel rekenonderwijs en op basis daarvan je eigen didactische visie verwoorden en onderbouwen.

 

2. Effectief rekenonderwijs in de klas
Je kunt beschrijven hoe een effectieve rekenles er uitziet in de dagelijkse lespraktijk.

 

3. Omgaan met verschillen: zwakke en sterke rekenaars *
Je kunt het omgaan met verschillen effectief organiseren in de rekenles.
* Let op: deze module komt inhoudelijk grotendeels overeen met EDI – Omgaan met verschillen.

 

4. Het belang van automatiseren *
Je kunt het belang van geautomatiseerde rekenkennis beschrijven en beschikt over kennis om dit effectief vorm te geven in de rekenles.
* Let op: deze module komt inhoudelijk grotendeels overeen met EDI – De kracht van herhaling.

 

5. Context- en verhaalsommen
Je beschikt over didactieken om deze sommen te onderwijzen.

 

6. Effectief rekenonderwijs in de school
Je kunt omschrijven hoe je effectief leiding geeft aan het verbeteren van de rekenlessen binnen je eigen school.

EFFECTIEF REKENONDERWIJS OP DE BASISSCHOOL

Dit boek verbindt de theorie met de praktische toepassing in de klas. Bijzonder aan deze uitgave is dat elk hoofdstuk als apart artikel te lezen is, met heldere doelen en een eigen inhoudsopgave. Jij bepaalt dus de volgorde waarin je het boek leest.